Sms-code gebruiken voor extra beveiliging
Voor inloggen in Caren heb je extra beveiliging nodig. Je kunt kiezen voor een sms-code. Daarvoor moet je je telefoonnummer invullen bij je profiel.
Heb je een ander telefoonnummer? Hieronder lees je hoe je dit verandert.
Gebruik je liever een app voor de extra beveiliging? Volg dan dit artikel.
Telefoonnummer toevoegen of wijzigen
- Open Instellingen
Op een computer: klik linksonder in het menu op Instellingen.
Op een telefoon of tablet: open onderaan het hoofdmenu > tik op Meer > kies Instellingen.
Het extra menu op een groot scherm.

Het hoofdmenu op een klein scherm.

Het extra menu op een klein scherm.
- Ga naar ‘Telefoonnummer’
Vul je nieuwe telefoonnummer in en kies Opslaan. - Ontvang de verificatiecode
Na het opslaan sturen we een code om je nummer te bevestigen.
- Bevestig je telefoonnummer
Heb je een mobiel nummer ingevuld? Je krijgt een sms met de code.
Heb je een vast nummer ingevuld? Je krijgt een spraakbericht met de code.
Tip: pak pen en papier om de code op te schrijven. - Vul de code in
Typ de code in het veld Code invoeren… en klik op Bevestigen.
Je ziet daarna dat je telefoonnummer in gebruik is. Je ontvangt vanaf nu een sms-code om in te loggen.
Geen code ontvangen?
- Kopieer de hele link uit de e-mail/sms en plak deze in de adresbalk van je browser.
- Zet je telefoon even uit en weer aan; soms komt de sms dan alsnog binnen.
- Controleer of het ingevulde nummer klopt.
- Vraag zo nodig een nieuwe code aan.
Je telefoonnummer verbergen
Wil je je telefoonnummer verbergen voor andere mantelzorgers? Ga naar Verberg telefoonnummer, zet het schuifje aan (blauw) en klik op Opslaan. Andere mantelzorgers zien je nummer dan niet meer.