1. Kennisbank
  2. Account
  3. Aanmelden, account en inloggen

Problemen met inloggen oplossen

Bijgewerkt op 13 Nov om 11.32 uur

Lukt het niet om in te loggen in Caren? Dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Een foutje is snel gemaakt, dus volg onderstaande stappen nauwkeurig om de oorzaak te achterhalen.



Stap 1: Ga naar de juiste website



Stap 2: Controleer je e-mailadres

  • Controleer of je het e-mailadres invoert dat je voor je Caren-account hebt ingesteld. Dit lijkt logisch, maar veel mensen hebben meerdere e-mailadressen in gebruik.
  • Controleer of er geen typfouten in het e-mailadres voorkomen. Let daarbij ook goed op het deel na het apenstaartje '@', of het een .nl of .com-domein is, en wees alert op eventuele leestekens en spaties.
  • Klopt het e-mailadres? Lees dan verder.



Stap 3: Controleer je wachtwoord

  • Controleer het wachtwoord dat je hebt ingesteld voor Caren. Is het wachtwoord dat je invult daadwerkelijk het wachtwoord dat je voor Caren hebt ingesteld?
  • Wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig. Gebruik dus alleen een hoofdletter als deze in het wachtwoord voorkomt. Als de toets 'Caps Lock' op je toetsenbord staat ingeschakeld, dan worden alle letters die je intypt automatisch als hoofdletter ingevoerd. Zet de Caps Lock-knop uit om dit te voorkomen.
  • Controleer of je het wachtwoord goed interpreteert. Zo lijkt de kleine letter 'l' heel erg op een hoofdletter i 'I'. Zo lijkt ook een nul '0' sterk op de (hoofd)letter o 'O'. En een liggend streepje kan zowel een minus-teken zijn '-' als een underscore '_'.
  • Lukt het inloggen nog steeds niet? Lees dan verder.



Stap 4: Wachtwoord opnieuw instellen

Als het inloggen niet lukt met bovenstaande stappen, dan is het tijd om je wachtwoord opnieuw in te stellen.


  • Klik op het inlogscherm op Wachtwoord vergeten?


  • Voer het e-mailadres in dat je voor Caren gebruikt en klik op Doorgaan.

  • Open je e-mailprogramma en klik op de knop Stel nieuw wachtwoord in. De afbeelding hieronder is een voorbeeld van de e-mail die je ontvangt. 


Heb je geen e-mail gekregen?

  • Controleer dan of de e-mail in je ongewenste e-mail staat (spam).
  • Staat daar ook de e-mail niet? Controleer dan of je het juiste e-mailadres hebt ingevoerd; dit moet het e-mailadres zijn dat bij Caren bekend is.

  • Als je op de link in je e-mail klikt, dan wordt de pagina geopend waar je een nieuw wachtwoord moet instellen. Stel je nieuwe wachtwoord in, en zorg ervoor dat je het wachtwoord onthoudt, of dat je het wachtwoord op een veilige plek opslaat. Gebruik je een wachtwoordmanager? Sla de wijziging dan ook daarin op. Vanaf dit moment is namelijk alleen het nieuwe wachtwoord te gebruiken om in te loggen.