1. Kennisbank
  2. Account
  3. Aanmelden, account en inloggen

Telefoonnummer invoeren of wijzigen

Bijgewerkt op 29 Jul om 15.40 uur

Wanneer je wil inloggen op Caren is het nodig om een extra beveiliging te doorlopen. Je kunt ervoor kiezen dat je een sms-code wil ontvangen. Hiervoor moet je je telefoonnummer instellen in je profiel. Dit heb je als het goed is gedaan bij het aanmaken van je account. Soms kan het zijn dat je een ander telefoonnummer hebt. Onderstaand is uitgelegd hoe je je telefoonnummer kunt aanpassen. Wil je liever gebruik maken van tweestapsverificatie via een app, volg dan de stappen in dit artikel.


Stap 1

Ga naar de zorgpagina en dan naar instellingen. Daar kun je je (nieuwe) telefoonnummer invoeren. De instellingen pagina kun je links onderin vinden, op het moment dat je een zorgpagina hebt geopend. Bezoek je Caren via een mobiel apparaat? Dan kun je de instellingenpagina vinden via het menu rechts bovenin je scherm.


Stap 2

Na het invoeren van je telefoonnummer, moet je het (nieuwe) telefoonnummer nog bevestigen. Dat gaat met behulp van een SMS code. Wanneer je een mobiel nummer hebt ingevoerd zul je deze 6-cijferige code in een sms-bericht ontvangen.


Wanneer je een huistelefoonnummer hebt ingevoerd zul je deze 6-cijferige code via een gesproken bericht ontvangen. Het is dan belangrijk om pen en papier bij de hand te houden zodat je de code mee kunt schrijven.


Stap 3

Vul de bevestigingscode in. Vul de toegestuurde code in en klik op bevestig. Nadat je dit hebt gedaan zul je een e-mail ontvangen om je te laten weten dat het toevoegen van een (nieuw) telefoonnummer succesvol is afgerond.



Geen code ontvangen?


Soms geven gebruikers aan dat ze bij het klikken op de link wel naar Caren gestuurd worden, maar geen code ontvangen.


Sommige e-mailprogramma's of browsers negeren het laatste deel van een link wanneer je hier op klikt. Omdat het laatste deel van de link in dit geval juist de informatie is die er voor moet zorgen dat een code gestuurd wordt om je telefoonnummer te bevestigen, verklaart dat waarom het mis gaat. Je kunt dit oplossen door de link in zijn geheel selecteren en in de adresbalk van je browser plakken. Het uitschakelen van je telefoon en weer inschakelen kan soms ook ervoor zorgen dat je de berichten alsnog ontvangt.


Telefoonnummer verbergen

Het is mogelijk om je telefoonnummer te verbergen voor andere mantelzorgers. Dit kun je doen onder het kopje "verberg telefoonnummer". Wanneer het vinkje verborgen aanstaat is deze niet meer zichtbaar voor andere mantelzorgers.