1. Kennisbank
  2. Introductie Caren
  3. Introductie in Caren

Aan de slag met Caren

Bijgewerkt op 06 Nov om 10.54 uur

In deze handleiding lees je wat er allemaal mogelijk is wanneer jij of een familielid zich aanmeldt op nieuw.caren.nl.

Een nieuw Caren-account aanmaken

Ga naar nieuw.caren.nl en klik op ‘Account aanmaken’ om te beginnen. Er wordt een nieuw scherm geopend waarin je je kunt aanmelden.

Heb je hulp nodig bij het aanmaken van een account? Een nieuw account aanmaken voor Caren.

Heb je al een account? Lees dan: Inloggen in Caren.

Scherm voor account aanmaken in Caren

Een zorgpagina aanmaken

De beheerder of cliënt maakt een account aan met eigen naam en e-mailadres. Binnen dat account kun je een zorgpagina aanmaken voor jezelf of voor iemand anders.

Wil je weten hoe je een zorgpagina aanmaakt? Lees dan: Een zorgpagina aanmaken.

Zorgpagina aanmaken in Caren

Een zorgorganisatie koppelen aan een zorgpagina

Heb je een uitnodigingsbrief met een activatiecode ontvangen van je zorgorganisatie? Gebruik deze code om de zorgpagina te koppelen.

Wil je weten hoe dit werkt? Lees dan: Een zorgorganisatie koppelen.

Zorgorganisatie koppelen in Caren

Familieleden en mantelzorgers uitnodigen

De beheerder kan andere familieleden en/of mantelzorgers uitnodigen om toegang te krijgen tot de zorgpagina. Iedereen krijgt via een eigen Caren-account toegang tot dezelfde zorgpagina.

Wil je weten hoe je anderen uitnodigt voor het zorgnetwerk? Lees dan: Mensen uitnodigen voor het zorgnetwerk.

Mensen uitnodigen voor het zorgnetwerk in Caren

Rechten beheren

De beheerder kan de rechten aanpassen van familieleden en mantelzorgers die toegang hebben tot de zorgpagina. Zo bepaal je wie wat mag doen of zien.

Meer weten over het instellen van rechten? Lees dan: Rechten in Caren instellen.

Rechten beheren in Caren

De agenda beheren in Caren

Met de juiste rechten kun je in Caren ook de agenda beheren van de persoon voor wie de zorgpagina is aangemaakt. Zowel de mantelzorger als de zorgorganisatie kan afspraken toevoegen.

Afspraken van de zorgorganisatie worden in de agenda weergegeven in een andere kleur dan zelf aangemaakte afspraken.

Wil je weten hoe je de agenda gebruikt? Lees dan: De agenda gebruiken in Caren.

Agenda gebruiken in Caren

Berichten versturen naar leden van het zorgnetwerk

Naast de agenda kun je ook berichten sturen naar leden van het zorgnetwerk. Zo blijft iedereen eenvoudig op de hoogte.

Wil je weten hoe berichten werken in Caren? Lees dan: Uitleg over berichten in Caren.

Berichten sturen in Caren

Het dossier in Caren

In het dossier kun je rapportages, metingen en het zorgplan bekijken. Zo heb je inzicht in de zorg die door de zorgorganisatie wordt gedeeld.

Wil je weten wat je in het dossier kunt zien? Lees dan: Uitleg over het dossier in Caren.

Dossier in Caren

Instellen van Twee-factor authenticatie

Medische informatie is extra goed beveiligd. Bij het inloggen ontvang je automatisch een beveiligingscode per e-mail.

Na het inloggen kun je een authenticatie-app instellen. Vanaf dat moment ontvang je beveiligingscodes via de app.

Wil je weten hoe je Twee-factor authenticatie instelt? Lees dan: Instellen Twee-factor authenticatie.

Twee-factor authenticatie instellen in Caren

Vragen of meer informatie

Heb je nog vragen over onderwerpen die hier niet genoemd zijn? Kijk dan bij de veelgestelde vragen op de supportpagina van Caren voor meer uitleg over hoe Caren werkt.

category image

Introductie Caren

Open navigation